ISTANBULMODERN / HAYAL ve HAKİKAT – Türkiye’den Modern ve Çağdaş Kadın Sanatçılar

ISTANBULMODERN / HAYAL ve HAKİKAT – Türkiye’den Modern ve Çağdaş Kadın Sanatçılar

kaynak: istanbulmodern.org

 

16 Eylül 2011 – 22 Ocak 2012

 

Sergi Sponsoru: Eczacıbaşı

 

İstanbul Modern, 16 Eylül 2011 – 22 Ocak 2012 tarihleri arasında düzenlenecek “Hayal ve Hakikat – Türkiye’den Modern ve Çağdaş Kadın Sanatçılar” sergisi ile, Türkiye’nin toplumsal ve kültürel dönüşümünü kadın sanatçıların üretimleri üzerinden gündeme getirmeyi amaçlıyor. Modern ve çağdaş sanatta kadın sanatçıların öncü ve eleştirel pozisyonlarını merkez alan sergi, Türkiye’nin sosyokültürel tarihine yeni ve alternatif bir bakış sunuyor.

 

Küratörler Fatmagül Berktay, Levent Çalıkoğlu, Zeynep İnankur ve Burcu Pelvanoğlu’nun oluşturduğu seçki, kadın sanatçıların 1900’lü yılların başından bugüne uzanan üretim sürecini kapsayarak, resimden videoya birçok farklı sanat disiplinine yer veriyor.

 

Aynı zamanda modern ve çağdaş Türk sanatı tarihinin özeti niteliğini taşıyan sergi, hayat hikayeleri ve üretimleri hakkında fazla bir bilgiye sahip olmadığımız ve artık adları unutulmaya yüz tutmuş öncü kadın sanatçıları, yeniden keşfedilen modernleri ve neredeyse son kırk yıldır çağdaş sanat ortamını düşünsel tavır ve pratik eylemleriyle yönlendiren yaklaşık 80 sanatçıyı birbirine bağlıyor.

 

Sergi, adını ilk Türk kadın romancı Fatma Aliye’nin Ahmet Midhat ile birlikte kaleme aldığı 1891 tarihli “Hayal ve Hakikat” adlı romanından alıyor. Bir aşk romanı olarak dönemin pek çok simgesel özelliğini bünyesinde barındıran iki bölümlü kitabın hayal olarak adlandırılan kısmını Fatma Aliye, hakikate vurgu yapan kısmını Ahmet Midhat yazar.Romanın kapağında Fatma Aliye sadece cinsiyetini belirten “Bir Kadın” mahlasıyla yer alır. Buna karşılık hakikatin sahibi ise erkektir.

 

“Hayal ve Hakikat” adlı romanı kendisine referans olarak alan sergi, kadın sanatçıların hayallerini hakikate nasıl dönüştürdüklerini araştırarak, kadın sanatçıların üretimlerinde hakikatin farklı katmanlarıyla kurdukları ilişkinin bugünkü çağdaş sanat kültürü içindeki yerini görsel örnekleriyle anlatıyor.

 

Sergi, kadın sanatçıların üretimlerine dikkat çekerek, sanat tarihindeki konumlarını hatırlatırken, toplumsal alanda kadınların içinde bulundukları durumu ve sorunlarını da gündeme getiriyor. Bu konuda eleştirel bir tartışma platformu oluşturarak, kadın sanatçılarla farklı toplumsal grupların bir araya geleceği bir üretim ve düşünce alanı yaratmayı hedefliyor.

 

Sergiye paralel olarak düzenlenen panel, sempozyum ve atölye gibi etkinliklerde ise görsel sanatlar, müzik, sinema, edebiyat, tasarım kültürü gibi alanlarda üretimde bulunan kadın sanatçılar izleyicilerle buluşuyor ayrıca Türkiye’de kadın çalışmaları, feminist teori ve cinsiyet tartışmaları üzerinden konunun analizinin yapılması hedefleniyor.

 

Küratörler: Fatmagül Berktay, Levent Çalıkoğlu, Zeynep İnankur, Burcu Pelvanoğlu

 

Bu serginin tüm etkinlikleri Sayın TAMARA MANSIMOV’un katkılarıyla gerçekleştirilmektedir.

 

Teknoloji Sponsoru: LG
Küratör:Çelenk Bafra, Levent Çalıkoğlu



Satılık ev !

Satılık ev !

Kaynak: Vogue   Fotoğraf Sanatçısı Sevil Sert’in Çubuklu Vadi Villaları’ndaki evinde karşınıza çıkan bütün sanat eserleri satılık. Mobilyalar ise beğenip hemen sipariş verebileceğiniz parçalar… Pdf için tıklayın…

GÖRSEL KAYIT: Le Corbusier Yapıtdökümüne Bir Bakış

GÖRSEL KAYIT: Le Corbusier Yapıtdökümüne Bir Bakış

Kaynak: mimarlik.bilgi.edu.tr   Tarih 8 Ekim 2011 – 13 Kasım 2011   Modern mimarlığın kurucu liderlerinden olan Le Corbusier’nin 1911 yılında gerçekleştirdiği ve Türk kentlerine de uğradığı Doğu Gezisi’nin 100. yıldönümünde, BİLGİ-Mimarlık ile Fondation Le Corbusier’nin ortaklaşa düzenlediği ve Kalebodur’un … devamı…

Tüketen Kentler ve Kentliler: Elma ve Kurtlar

Tüketen Kentler ve Kentliler: Elma ve Kurtlar

Yazan:Tuba Özkan   Bir yerlere gitme isteği grip virüsü gibidir. Zaman zaman ortaya çıkar; öldürmez ama acımasızdır. Herkeste biraz vardır. Bende de tabii. Önüme çıkan bir “gitme” fırsatıyla hiç kurmadığım bir hayali gerçekleştirdim. Tüketimin topluma ve mimarlığa etkilerine olan merakım … devamı…