Bu cami mimarlık ‘oscar’ına aday

Bu cami mimarlık ‘oscar’ına aday

kaynak: sabah.com.tr

 

SİNAN ÖZEDİNCİK

 

Ünlü mimar Emre Arolat Büyükçekmece’de yerin 6 metre altında cami tasarladı. Arolat mimari harikası projesiyle Barselona’da büyük ödül için yarışacak

 

Dünyaca ünlü, mimarımız Emre Arolat yine ilginç bir mimari projeyle gündemde. Yer, Büyükçekmece Gölü’ne açılan bir vadinin en yüksek noktası… Uzun zaman tarla olarak sürülmüş, şimdilerde üzerinde ot, çalı ve envai yeşilliğin bittiği toprak… Zeminden geçen TEM, vadiyi ikiye bölüyor. Vadinin yakınında Alkent 2000, Pelican Hill gibi birçok site var… ‘Bu ne böyle, mağara mıdır nedir’ diye bir soru geliyor insanın aklına. O çılgın kalabalığın ve inşaatların dışında duran Sancak Camii. Arolat’ın yeni projesi. Anadolu Yakası’nda geçen yıl açılan Şakirin Camii’nden sonra başlanan mimari harikası proje bir yıl içinde tamamlanacak. Büyükçekmece’de yerin 6 metre altına yapılacak cami Şakirin Camii’nden sonra Türkiye’nin ikinci modern mimari projesi olacak. 2 milyon dolarlık cami projesiyle Arolat, Barselona’da “Dünya Mimarlık Ödülü” için yarışacak. Ünlü mimar, “Genellikle cami yapımı sosyal bir gösteriş aracına, cami mimarlığı da bu gösterişin ete kemiğe bürünmüş nesnesine aracılık ediyor. Ancak benim yapacağım sade ve mütevazı olacak” diyor.

 

DİREKSİZ BİR MEKAN OLACAK
Arolat, projesini şöyle anlatıyor: “Osmanlı’daki kent duvarı, duvardan sonra avlu, son cemaat yeri, ondan sonra esas ibadet yeri silsilesi çok kentsel bir kurgu. Direksiz, hiçbir konvansiyonel yapısal unsur barındırmayan bir mekan olacak.”

 

DÖRT PROJE İLE YARIŞIYOR
Arolat, Barselona’daki “Dünya Mimarlık Ödülü” finallerine sadece cami projesiyle değil, toplam 4 projeyle katılıyor. Ünlü mimar, Bodrum Vicem Yalıları, Sancak Camii, Antakya Otel ve Yalova Raif Dinçkök Kültür Merkezi ile farklı kategorilerde jüri karşısına çıkacak.

 

BİR MAĞARAYI ANDIRIYOR
Caminin üst avlusundaki parkın etrafını çevreleyen yüksek duvarlar, dışarıdaki karmaşık dünya ile kamusal parkın huzurlu atmosferi arasındaki belirgin sınırı vurguluyor. Parktan dışarı uzanan uzun saçak ise dışarıdan algılanan tek mimari unsur olarak beliriyor. Bu saçağın altında yer alan yapıya parkın içinden geçen üst avludaki bir yol ile erişilebiliyor. Arazide ilerleyip, tepeden aşağıya inerek duvarlar arasından camiye girince, dışarıdaki dünya tamamen geride bırakılıyor ve yapı bütünüyle topografya ile bütünleşiyor. Basit bir mağarayı andıran camide Kıble duvarı boyunca yer alan yarıklar, ibadet alanının yönelimini güçlendirirken, güneş ışınlarının da iç mekana süzülmesini sağlıyor.

 

DUBAİ’DE BÜYÜK ÖDÜL
Emre Arolat cami projesi için çalışırken bir yanda da başka bir heyecan yaşıyor. Yalova’daki Raif Dinçkök Kültür Merkezi yapısı ile 2011 Cityscape Dubai Ödülleri’nde “Kültür Yapıları” kategorisinde büyük ödüle layık görüldü.

 

 

Gazete görseli için tıklayın…

 



Raffles İstanbul Zorlu Center iç tasarımı ile de konuşturacak

Raffles İstanbul Zorlu Center iç tasarımı ile de konuşturacak

kaynak: arkitera.com   Türkiye’nin 5 fonksiyonlu karma kullanım projesi Zorlu Center’da faaliyet gösterecek premium otel markası Raffles İstanbul Zorlu Center’ın iç tasarımını, dünyaca ünlü tasarım markası HBA gerçekleştirecek.   The Ritz Carlton Dubai, Mandarin Oriental New York ve Four Seasons … devamı…

Yapı Kredi’de sıra dışı enstelasyon

Yapı Kredi’de sıra dışı enstelasyon

Kaynak: radikal.com.tr   Yapı Kredi Kültür Merkezi, 12. İstanbul Bienali’ne paralel olarak sıradışı bir ses enstalasyonuna ev sahipliği yapacak. ‘Aktif Strüktürler v1.1: Akustik Formasyon/İstiklâl Caddesi’ başlıklı sergi kapsamında Yapı Kredi’nin Galatasaray’a bakan cephesinde mimari yapıyı görsel performansla hareketli hale getiren … devamı…

MODERN ve TİPSİZ: Frankenstein üzerine bir konuşma

MODERN ve TİPSİZ: Frankenstein üzerine bir konuşma

  Prof. Dr. Bülent Tanju, 14 Aralık Cuma akşamı ‘Modern ve Tipsiz: Frankenstein üzerine bir konuşma’ isimli semineriyle EAA’da olacak.   Katılımcı sayısının sınırlı olması sebebiyle, bizimle iletişime geçen ilk 40 kişi seminere davetli olacaktır.   Modern ve Tipsiz: Frankenstein … devamı…